Insomni II

Com deia en les entrades anteriors, tinc insomni, sempre he tingut problemes amb la son.

Per dormir necessito tenir l’ambient controlat:

  • Foscor absoluta: si hi ha alguna llum, per petita que sigui, no puc dormir. Per exemple: el led vermell de la TV.
  • Silenci. Necessito silenci per poder dormir, si hi ha sorolls, em costa més dormir. A vegades pot passar el contrari, si hi ha massa silenci, sento els tinitus i tampoc puc dormir. Tant si hi ha sorolls com si hi ha massa silenci, una solució és ficar música que conec.
  • El meu llit, el meu coixí.
  • Dormir amb alguna capa al damunt. Necessito tenir un llençol com a mínim damunt, si no em costa dormir.

En resum, necessito dormir a casa meva, a la meva habitació.

Quan no estic en el meu ambient, els temps s’allarguen: més temps per adormir-me, més cops em desperto a mitjanit, em desperto abans, etc. O sigui, menys descans i més cansament.

Per mi el pitjor és anar a dormir a un hotel: sorolls (nevera a l’habitació), finestres i cortines que deixen passar llum, llums que es colen per sota la porta, led de la TV, etc.

Quan vaig a dormir fora, m’ho prenc amb filosofia, ja que sé que aquells dies dormiré poc o no dormiré.

Solucions per a persones NT

  • Ajudar amb les rutines de son de la persona Asperger.
  • Si has de despertar a una persona Asperger, tingues paciència i fes-ho amb cura, si no ha dormit bé per ell pot ser tot un esforç.

Solucions per a persones Asperger

  • No fer la siesta, ni dormir entre hores.
  • Al llit només per dormir! Que el cos associï el llit amb dormir.
  • Sopar lleuger, 2-3 hores abans d’anar a dormir.
  • Evitar menjars i begudes excitants.
  • No treballar de nit, ficar-se una hora límit.
  • Evitar situacions, trucades, converses, que et poden alterar al vespre/nit.
  • Anar a dormir i despertar-se sempre a la mateixa hora (ni que hagis dormit poc).
  • Mantenir l’habitació de dormir en ordre i ventilada.
  • No fer exercici a la tarda/nit.
  • No perdre l’esperança.

Deixa un comentari